Warunki reklamacji i zwrotu towaru

Zdarzają się przypadki, gdy zamówienie zostało złożone pochopnie i po otworzeniu towaru zdecydujemy, że jednak zamówiliśmy zbyt dużą ilość albo niewłaściwe artykuły. Kto z nas nie miał podobnej sytuacji? Oczywiście prawo konsumenta mówi o tym, że w określonych przypadkach możemy nienaruszony towar zwrócić lub wymienić na inny. Kiedy przysługuje jednak takie prawo i jak to dokładnie działa?

Prawo do zwrotu towaru, a jego reklamacja

Reklamacja, a zwrot towaru to dwie osobne sprawy. Jeśli otrzymaliśmy wadliwy towar, wtedy podlega on reklamacji. Jeśli jednak towar, który do nas dotarł nie został odpakowany i nie posiada śladów użycia, taki towar można zwrócić jeżeli zakupu dokonałeś jako konsument. W takim przypadku OffiCentrum zwraca Ci pieniądze po odesłaniu pełnowartościowego towaru. Jeśli któryś przedmiot został wykonany całkowicie na zamówienie, nie ma możliwości jego zwrotu, a można go jedynie reklamować w przypadku wady. 

A co w przypadku zakupu na fakturę?

Jeśli naszym klientem jest firma posiadająca osobowość prawną lub osoba prowadząca działalność gospodarczą, w takim przypadku nie ma możliwości skorzystania z terminu 14 dni na zwrot towaru. Nasz sklep ma prawo do odmowy przyjęcia takiego towaru, bo w świetle obowiązujących przepisów nie jesteś konsumentem tylko przedsiębiorcą. 

W sklepie stacjonarnym nie mogę zwrócić, a w internecie tak?

W przypadku zakupów w internecie, każdy konsument ma możliwość zwrotu towaru w ciągu 14 dni. W dodatku nie trzeba podawać konkretnego powodu zwrotu. W przypadku zakupu w sklepie stacjonarnym, zwrot towaru możliwy jest tylko jeśli sprzedawca wyrazi na to zgodę. Naszych klientów informujemy o tym, że przysługuje im zwrot towaru w ciągu 14 dni, gdyż w przypadku niedoinformowania klienta o tym terminie, możliwość zwrotu towaru nowego przedłuża się automatycznie aż do 12 miesięcy. 
Aby odstąpić od umowy zakupu, należy odesłać towar, który nie posiada żadnych śladów użytkowania i nie był używany na adres naszej firmy. Warto również poinformować nas wcześniej o takiej decyzji, gdyż do towaru należy dołączyć odpowiedni formularz zwrotu, który w razie zwrotu towaru potrzebujemy od Ciebie. 

A co z kosztami wysyłki?

Zakupiony u nas towar musisz odesłać na swój koszt (może to być najtańsza forma wysyłki ale ważne, by była rejestrowana, aby w razie zagubienia można było ją zlokalizować). My ze swojej strony zwracamy koszty towaru.